sobota, 8 października 2016

Kurs doskonalący dla nauczycieli By chcieli czytać – niestandardowe sposoby omawiania lektur szkolnych



Dzisiaj uczestniczyłam w kursie doskonalącym zorganizowanym przez ODN w Poznaniu By chcieli czytać – niestandardowe sposoby omawiania lektur szkolnych.

Celem kursu było:
wzbogacenie warsztatu polonisty w zakresie wykorzystania lektur szkolnych na lekcjach języka polskiego; poznanie metod analizy tekstu dramatycznego oraz sposobów motywowania ucznia do przeczytania lektury; poszukiwanie współczesnych kontekstów literatury klasycznej
Treści
Przygotowanie ucznia do uważnego czytania lektury:
Lektury w podstwie programowej
Jak wybrać szkolną lekturę?
Jak przygotować ucznia do roli aktywnego czytelnika?
Bohaterowie lektur a świat uniwersalnych wartości:
Inny sposób prezentowania świata przedstawionego w lekturze (mapa myśli, układanie zagadek; jaki to bohater? jakie to zdarzenie?)
Ważne problemy widziane oczami dziecka
Na podstawie m.in. „Wrońca” J. Dukaja oraz „Chłopca w pasiastej piżamie” J. Boyne’a


Wiele spośród metod i propozycji czytelniczych na pewno wykorzystam w swojej pracy z uczniami. Kurs polecam!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz